Kdaj bo iz genga in jia nastal ogenj ding?

woodcutter and the trees

Wenceslas Hollar: Drvar. Vir: Wikimedia Commons

V teoriji bazija oziroma štirih stebrov usode je poznana trojica jia, geng in ding, ki skupaj predstavljajo trojico za bolj kvalitetno, ustvarjalno življenje. Geng ali yang kovina predstavlja sekiro, s katero posekamo les jia, da njegovo kvaliteto spremenimo v drva. Takšen Jia nato predstavlja primerno kurivo za plamen ognja oziroma ding. Povratno lahko z ding ognjem segrejemo kovino geng, da jo primerno obdelamo v močno sekiro. Obstajajo primeri, ko se ta ustvarjalni krogotok vrti, čeprav eno od naštetih debel ni vidno prisotno. Zlasti to velja za nevidni ogenj ding, saj les jia zanj predstavlja neposredno podporo.

Pogoja za močnejše delovanje ustvarjalnega koncepta sta:

  1. stebri morajo biti v velikem ravnovesju;
  2. eno od debel jia, ding ali geng mora nastopati kot gospodar dneva.

Če zgolj eden od kriterijev umanjka, ustvarjalni vpliv omenjenih debel v stebrih usode ni razpoznaven. Zlasti pa to velja v primeru, da obenem eno izmed teh treh debel tudi sicer manjka. Dokler stebri niso dovolj uravnovešeni, je s spodbujanjem ali oviranjem posameznih debel potrebno skrbeti za krepitev temeljnega ravnovesja. Kadar pa je takšno ravnovesje doseženo, krepimo ustvarjalnost stebrov. V konkretnem primeru zasledujemo trojico jia, ding in geng skozi vse leto. Osebno deblo ali gospodar dneva namreč predstavlja naše izhodišče, naš izvor. V stiku z okolico potem prihaja do trenj naših temeljnih informacij oziroma sporočil s sporočili okolja, situacije… Posebej velja poudariti, da se pogosto dogaja, da se sicer neuravnovešeni stebri v stiku s posameznimi desetletimi cikli sreče znajdejo v ravnovesni situaciji in tedaj potrebujejo napredno obravnavo za krepitev ustvarjalnosti stebrov.

V primeru datumske izbire postane zgodba bolj zapletena. Ustvarjalni tok v slednjem primeru nima tolikšnega poudarka na nebeškem deblu, ampak na melodičnem elementu (nayin). Na Kitajskem je bilo pred več kot 200 leti napisano delo Dragoceno zrcalo za črpanje znanja (Qiongtong baojian), ki pri iskanju ustvarjalnega izkoristka posameznih debel upošteva melodične elemente. Brez poznavanja ozadja tega dela lahko hitro zaidemo na stranpota:

  • osebno deblo ima v vseh sezonah podobno dodatno regulacijo. To pomeni. da v primeru, ko so stebri dovolj uravnovešeni, s to regulacijo ob upoštevanju primerne temperature v štirih stebrih spodbudimo optimalne razmere za kvalitetno življenje. Na konkretnem primeru debla jia, ding in geng drug drugemu predstavljajo primerno razvojno osnovo skozi vse leto. Kljub temu nekateri pri uravnavanju osebnega debla za vsak kitajski mesec/sezono uporabljajo nasvete iz dela Dragoceno zrcalo za črpanje znanja. Baje je s tem v prvi polovici 20. stoletja pričel mojster Xu Le Wu, v današnjem času pa je to heretično strujo utelesil in populariziral Joey Yap.
  • druga skrajnost so primeri, ko praktiki štirih stebrov usode enostavno zanemarijo vse nasvete, dane v delu Dragoceno zrcalo za črpanje znanja in tudi v delu Odtekajoče nebeške esence (Di tian sui), kjer se pojavijo omembe naprednih regulirajočih “koristnih božanstev”. Večina knjig o štirih stebrih usode, ki jih lahko najdete na tržišču, vas ne bo ničesar učila o uporabi napredne regulacije v primeru ravnovesnih stebrov. Nekateri celo menijo, da so vse informacije v delu Dragoceno zrcalo za črpanje znanja zgrešene in vse uporabnike tega dela označujejo za praktike lažnega bazija. Vendar je dejstvo, da omenjeno delo skupaj z nekaterimi infromacijami iz dela Odtekajoče nebeške esence predstavlja pomembne ključe, za odkrivanje naprednih regulirajočih koristnih božanstev.

Seveda pa je potrebno dati tudi končni odgovor na vprašanje kdaj bo iz genga in jia nastal ogenj ding. Do tega bo lahko prišlo v situaciji, ko bo osebno deblo jia, geng ali ding delovalo v sicer uravnovešenih razmerah. In do tega bo tedaj prišlo ne glede na sezono oziroma mesec rojstva!

 

 

Advertisements